Proizvođači automobila već godinama govore vozačima da je najbolja moguća brzina za uštedu goriva 88,5 km / h. Ali manje. Koji auto? Pet automobila korišteno je kao ispitni predmet u studiji o učinkovitosti goriva iz 2005. godine. Pokazalo se da su kod svih najbolji rezultati postignuti s manje od 64 km na sat, dok je u samo dva modela najbolja učinkovitost postignuta ispod 32 km na sat.
Automobili u prosjeku troše 40 posto više goriva kada putuju 112 kilometara na sat nego 80 kilometara na sat. Zaključak izvještaja vrlo je jednostavan: “Što se sporije vozite svojim vozilom, manje ćete goriva potrošiti.”
Ne troši se samo brza vožnja novac; moderni su automobili tiši nego prije. To daje dojam da automobil vozi glatko, pa vozači ne mijenjaju brzine onoliko često koliko bi trebali. Vožnja brzinom od 64 km / h u šestoj brzini troši 20 posto manje goriva od vožnje istom brzinom u četvrtoj brzini.
Utječe na učinkovitost goriva u klima uređajima, kao i 4,54 litre na 1,6 km. Ako odlučite otvoriti prozor, ovaj ćete put potrošiti više benzina zbog kompromisa koji napravite u aerodinamici. Čak i zbog stereo uređaja u automobilu trošite više goriva.
Na najnovijem Svjetskom prvenstvu, britanski su navijači kružili okolo sa zastavama Svetog Georga obješenim na prozorima automobila. Ispitivanja na Sveučilištu u Manchesteru, škola za građevinsko zrakoplovno zrakoplovstvo i mehaniku, pokazala su da mahanje zastavom na vozilu srednje veličine košta dodatnu litru goriva na sat zbog otpora vjetra pri vožnji brzinom od 48 km / h.
Milijarde dolara benzina troše svake godine u Sjedinjenim Državama vozači s prekomjernom težinom. Amerikanci godišnje potroše 938 milijuna galona više goriva nego 1960. Između 1960. i 2002. prosječna težina američkog građanina porasla je za 11 kg. 2006. godine istraživači sa Sveučilišta Illinois otkrili su da bi prijevoz toliko dodatne težine cestom, po cijeni od 3 dolara po galonu, zemlju koštao 7,7 milijuna dolara dnevno, 2 USD godišnje. Otkrilo je da iznosi 8 milijardi.
Postoje i druge prednosti krstarenja pravom brzinom. Centar za energetska istraživanja kaže da bi zagađenje CO2 koje bi se izbjeglo ako se svi britanski vozači pridržavaju ograničenja brzine od 120 km / h bilo jednako uklanjanju 3 milijuna Fordovih automobila s ceste.